Σοβαρές αντιφάσεις προκύπτουν αναφορικά με το διαφαινόμενο κοστολόγιο του προγράμματος αναβάθμισης του στόλου των F-16C/D της ΠΑ, σε σχέση με τις αντικρουόμενες μεταξύ τους θέσεις των αρμοδίων για την τιμή τους, ενώ ερωτηματικά προκύπτουν και για το μέλλον των 32 παλαιότερων F-16C/D Block.30, που δεν περιλαμβάνονται στο αναγγελθέν από τον πρόεδρο Τραμπ «πακέτο» αναβάθμισης.

Πιο συγκεκριμένα. Αυτή η αναβάθμιση, σύμφωνα με τον πρόεδρο Τραμπ, είναι ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, «εκτιμώμενου κόστους» (estimated cost) κατά την ανακοίνωση της αρμόδιας αμερικανικής κυβερνητικής υπηρεσίας DSCA, και αφορά συνολικά 123-125 μαχητικά.

Υπάρχει επίσης ένα προχθεσινό tweet του ΥΕΘΑ Π. Καμμένου, όπου σημειώνει ότι τα 2,4 δισ. δολάρια δεν αφορούν την αναβάθμιση, η οποία θα κοστίσει «μόλις» 1,1 δισ. και τα υπόλοιπα χρήματα αφορούν σε προγράμματα βοήθειας και αντισταθμιστικά ωφελήματα (ΑΩ), που δεν είναι βεβαίως ακριβές, γιατί τα ΑΩ δεν υπολογίζονται στην τελική τιμή, αλλά θεωρητικά «αφαιρούνται» από αυτήν ως χρήματα που «επιστρέφουν» στην Ελλάδα.

Υπάρχει, τέλος, και μία απάντηση επίσης του Π. Καμμένου στη Βουλή, στις 5 Οκτωβρίου 2017, δηλαδή πριν από 15 μέρες, όπου απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής Νίκου Κούζηλου, αναφορικά με το κόστος της αναβάθμισης, ο υπουργός αναφέρει επί λέξει: «Το σύνολο των αεροσκαφών που θα αναβαθμιστούν θα εξαρτηθεί από το συνολικό κόστος του προγράμματος, με εκτιμώμενη δαπάνη 1,5 έως 2 δισ. ευρώ».

Τελικά, τι ισχύει από όλες αυτές τις τιμές που έχουν λεχθεί αρμοδίως; Γιατί η διαφορά του 1,1 δισ. δολαρίων με το προ 15νθημέρου 1,5 ως 2 δισ. ευρώ, έστω και αν είναι σε διαφορετικό νόμισμα, είναι αρκετά σημαντική.

Η ελληνική ΠΑ διαθέτει σήμερα 155 F-16, τεσσάρων διαφορετικών εκδόσεων. Τι θα γίνει λοιπόν με τα 32 παλαιότερα F-16C/D Block.30, που δεν περιλαμβάνονται στην πρόταση αναβάθμισης των 123-125 αεροσκαφών;

Διαβάστε περισσότερα στην Ελευθερία του Τύπου που κυκλοφορεί