Σε πρόσφατη κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλή, εκπρόσωποι της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου. Παρουσίασαν στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία οι οδηγοί που έσπευσαν να ασφαλίσουν τα αυτοκίνητά τους το καλοκαίρι υπό τον φόβο των παραβόλων και των λοιπών συνεπειών του νόμου, δεν ανανεώνουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια εκτιμώντας προφανώς ότι τα συναρμόδια υπουργεία είναι ανίκανα να φέρουν σε πέρας το έργο των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων. Υπό τον φόβο μεγάλης «αναζωπύρωσης» του προβλήματος, άρχισαν και πάλι οι διαρροές περί επικείμενης πραγματοποίησης της πολυδιαφημισμένης διασταύρωσης -αυτής που έγινε υποτίθεται το καλοκαίρι, αλλά εξελίχθηκε σε φιάσκο- ακόμη και μέσα στον Φεβρουάριο. 

Οταν πραγματοποιήθηκε η πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση το καλοκαίρι, προέκυψε ότι τα ανασφάλιστα οχήματα -μεταξύ των οποίων και οι μοτοσικλέτες- ανέρχονται σε 1.000.000. Τα παράβολα, που έφταναν και στα 250 ευρώ, εκδόθηκαν στο όνομα των οδηγών, για να διαπιστωθεί στη συνέχεια ότι εστάλησαν ειδοποιητήρια σε κατεστραμμένα ή κλεμμένα οχήματα. Στους έξι μήνες που έχουν περάσει, το υπουργείο Οικονομικών υποχρεώθηκε να επιστρέψει τα παράβολα στους πάντες (ύστερα από σχετική αίτηση στη ΔΟΥ), ενώ μπήκε στη διαδικασία να ξεκαθαρίσει τις έξι διαφορετικές βάσεις δεδομένων στις οποίες υπάρχουν πληροφορίες για τα οχήματα. Μάλιστα, σε αυτό κλήθηκε να συνδράμει και το… κοινό. Με ποσά της τάξεως των 15-20 ευρώ οι οδηγοί απέκτησαν το δικαίωμα να διαγράψουν το όχημά τους από τις βάσεις δεδομένων, με τη λογική ότι μπορεί αυτό να έχει καταστραφεί ή κλαπεί.

Οι καρποί αυτής της προσπάθειας, όπως επίσης και το κατά πόσο έγινε καταστρατήγηση της διαδικασίας, θα φανούν μετά την πραγματοποίηση της επόμενης ηλεκτρονικής διασταύρωσης. Πάντως, με βάση τις εκτιμήσεις αρμόδιων στελεχών, ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων εξακολουθεί να κυμαίνεται στα επίπεδα των 450.000 - 500.000.