Η παρέλαση των υπουργικών αυτοκινήτων την περασμένη Τετάρτη στην Κομοτηνή, για την περιφερειακή σύσκεψη με την ομιλία του πρωθυπουργού την περασμένη Τρίτη, έδωσε έναυσμα για να φουντώσει η συζήτηση για την αναβάθμιση των... αυξημένων απαιτήσεων των υπουργών σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα αιτήματα από τα υπουργεία για καλύτερα μοντέλα αυτοκινήτων έχουν συσσωρευτεί στο υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Μάλιστα, οι ίδιες πληροφορίες επιμένουν ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση για την αγορά νέων μοντέλων από γερμανική αντιπροσωπεία, με τη μέθοδο του leasing.

Ετσι, σε περίοδο ισχνών αγελάδων για τη χώρα και σε μια δυστυχή συγκυρία, με το δράμα χιλιάδων κατοίκων στη Δυτική Αττική, η «πρώτη φορά Αριστερά» όχι μόνο απεμπολεί τις παλαιότερες διακηρύξεις περί κυκλοφορίας ακόμα και με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά απολαμβάνει τα προνόμια που παρέχει η υπουργική καρέκλα. Ας σημειωθεί ότι παλαιότερα υπήρχε εντολή οι υπουργοί να χρησιμοποιούν μόνο το βουλευτικό τους αυτοκίνητο, κάτι που σε μεγάλο βαθμό έχει καταστρατηγηθεί.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Τον Φεβρουάριο του 2015, από το βήμα της Βουλής, ο κ. Τσίπρας είχε εμφανιστεί αποφασισμένος να θέσει τέρμα στο «θεσμό» του βουλευτικού αυτοκινήτου: «Θα ζητήσω από την πρόεδρο της Βουλής -ξέρω, μπορεί να στεναχωρήσω κάποιους- να επανεξετάσει και να καταργήσει το προνόμιο του βουλευτικού αυτοκινήτου, διότι δεν πιστεύω ότι οι βουλευτές μας στερούνται της οικονομικής δυνατότητας να μετακινούνται με τα δικά τους έξοδα». Εξαγγελία που δεν υλοποιήθηκε ποτέ, με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να χρησιμοποιούν και με το παραπάνω τα οχήματα που τους παραχωρεί η Βουλή. Τώρα είναι η σειρά των υπουργών με τα αιτήματά τους για περισσότερα κυβικά και ανέσεις να προκαλέσουν το κοινό αίσθημα!

Με αστραφτερή BMW ο πρωθυπουργός

Την ώρα που η Μάνδρα και η Νέα Πέραμος παραμένουν έρμαια της λάσπης και της κρατικής ολιγωρίας, ο πρωθυπουργός φροντίζει, πλέον, για τις μετακινήσεις του να χρησιμοποιεί ένα από τα τελευταία θωρακισμένα μοντέλα της BMW, υψηλού κόστους. Πρόκειται για ακόμα ένα προκλητικό δείγμα γραφής, που προτάσσει σε κάθε ευκαιρία το «ηθικό πλεονέκτημα» και κλιμακώνει τη ρητορική κατά της διαφθοράς και της διασπάθισης του δημόσιου χρήματος... Ειδικά ο πρωθυπουργός ενδίδει στη χρήση ενός αυτοκινήτου υψηλού κόστους, εγκαταλείποντας τη χρήση του low profile Skoda -που χρησιμοποιούσε το 2012- και του αστικού Audi εν συνεχεία. Μάλιστα, το μοντέλο που πλέον χρησιμοποιεί είναι παραπλήσιας γενιάς με τις δύο BMW που είχε παραγγείλει ο υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης Παπανδρέου, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, τις οποίες χρησιμοποίησαν στη συνέχεια ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος. Τ

η χρήση των αυτοκινήτων αυτών δεν είχαν παραλείψει να στηλιτεύσουν τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και ο ίδιος ο πρωθυπουργός από το βήμα του Κοινοβουλίου, καταγγέλλοντας και το υψηλό κόστος των services για τη συντήρησή τους. Όμως οι καιροί άλλαξαν και τώρα ο κ. Τσίπρας δεν αποχωρίζεται το νέο, πολυτελέστατο αυτοκίνητο. Η εντυπωσιακή μπλε BMW απέσπασε την προσοχή εκατοντάδων επισκεπτών στη Διεθνή Eκθεση Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ χρησιμοποιήθηκε και για τις ανάγκες της επίσκεψης του πρωθυπουργού στην Κομοτηνή, στα μέσα της περασμένης εβδομάδας. Ο πρωθυπουργός με την επιλογή του αυτή ακυρώνει άλλη μία εξαγγελία που είχε κάνει κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τον Φεβρουάριο του 2015. Ηταν τότε που διαβεβαίωνε πως «δίνουμε εντολή να πουληθούν κυβερνητικά αυτοκίνητα που κοστίζουν προκλητικά ποσά, άνω των 700.000 ευρώ, τη στιγμή που ο μέσος Ελληνας πολίτης υποφέρει». Παρά τις αρχικές δηλώσεις, καμία πώληση αυτοκινήτου δεν πραγματοποιήθηκε. Αντίθετα, στον κυβερνητικό στόλο προστέθηκε και η καινούργια BMW σειράς 5.

Ομως, δεν είναι η μόνη εξαγγελία που ακυρώθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση. Στην ίδια ομιλία του δεσμευόταν «να πουληθεί αρχικά το ένα από τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη, γιατί το παράδειγμα του λιτού βίου πρέπει να ξεκινήσει από εμάς, από την ίδια την κυβέρνηση». Τελικά, ούτε αυτή η δέσμευση τηρήθηκε, με τα περί λιτού βίου -τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη χρήση των αυτοκινήτων- να παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες.