Τα ενισχυμένα αποτελέσματα της Aegean για το δίμηνο Απριλίου - Μαΐου επιβεβαιώνουν την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα για ακόμα μία χρονιά, ενώ ταυτόχρονα καταγράφουν την ισχυρή επιχειρηματική δυναμική του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Παρά τα στενά περιθώρια, τόσο η ελληνική αεροπορική όσο και οι ξένες ανταγωνιστικές της βάζουν νέες πτήσεις προς και από την Ελλάδα, ενώ ενισχύουν και τις συχνότητες σε μια μάχη που συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και ενδιαφέρον.

Ξεκινώντας την καλοκαιρινή περίοδο με σημαντική δυναμική για τον εισερχόμενο τουρισμό, η Aegean παρουσίασε αύξηση 15% στην επιβατική κίνηση από προορισμούς του εξωτερικού (το δίμηνο Απριλίου - Μαΐου 2017, έναντι του 2016), μεταφέροντας 1,2 εκατ. επιβάτες. Η βάση της Αθήνας, με τη συνεισφορά και την ωρίμανση των προορισμών που ξεκίνησαν το 2015 και το 2016 αλλά και των νέων προορισμών το 2017, είχε τη μεγαλύτερη αύξηση, με τους επιβάτες εξωτερικού να αυξάνονται κατά 19%! Η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού ανήλθε σε 2,1 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σχέση με το 2016. Στο σύνολο του δικτύου, συμπεριλαμβανομένου και του εσωτερικού, οι πληρότητες βελτιώθηκαν σημαντικά κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες, σε 79% από 71% την αντίστοιχη περίοδο του 2016.

Ειδικότερα για την Aegean, στο εσωτερικό δίκτυο, παρά τη μείωση των άγονων γραμμών που διαχειρίζεται η Olympic Air (κατά τον τελευταίο διαγωνισμό της ΥΠΑ ορισμένες από τις «μικρές» άγονες γραμμές πέρασαν σε ανταγωνιστικές εταιρείες), η εταιρεία διατήρησε σταθερό τον συνολικό αριθμό επιβατών της, επιβεβαιώνοντας και εδώ την αύξηση της κίνησης. Κάτι που από τους ειδικούς του αεροπορικού προϊόντος οφείλεται τόσο σε εγχώρια όσο και σε ξένη ζήτηση, μια και πολλοί επιβάτες που φτάνουν στην Αθήνα ή και σε άλλους κεντρικούς προορισμούς συνήθως ταξιδεύουν και αλλού.

Η μάχη, πάντως, μόλις ξεκινά για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες έχουν προγραμματίσει για τη φετινή θερινή περίοδο 128.953 πτήσεις σε όλη τη χώρα, που αντιστοιχούν σε 20.169.548 διαθέσιμες θέσεις.
Με επίκεντρο το αεροδρόμιο Αθηνών, οι αεροπορικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν προσθέσει 10 νέους προορισμούς. Η Aegean συνολικά πέντε (Κασέλ, Κουβέιτ, Καλαμάτα, Ποντγκόριτσα, Στρασβούργο), η Scoot τη Σιγκαπούρη, η Volotea τη Γένοβα, η Germania τη Βρέμη και τη Νυρεμβέργη και η Tus Airways τη Χάιφα.

Παράλληλα, οκτώ αεροπορικές εταιρείες μπαίνουν για πρώτη φορά σε προορισμούς που ήδη εξυπηρετούνται (από την Αθήνα), διεκδικώντας μερίδιο από τους ανταγωνιστές τους: Η Emirates προς τη Νέα Υόρκη (Newark), η Aegean προς Εδιμβούργο, η Ryanair προς Σόφια, η Alitalia προς Τελ Αβίβ, η Air France προς Μασσαλία, Νίκαια και Τουλούζη, η Cobalt προς Πάφο και η Eurowings προς Στουτγκάρδη. Στατιστικά σε αυτές προστίθενται και τα άγονα δρομολόγια της Sky Express προς Κάρπαθο, Ικαρία, Χίο Νάξο, Σκιάθο, Σύρο, Αστυπάλαια, Κύθηρα, Μήλο, Πάρο και Ζάκυνθο.

Επίσης, με κέντρο το αεροδρόμιο της Αθήνας, 14 αεροπορικές εταιρείες βάζουν περισσότερες πτήσεις (συχνότητες) σε υπάρχοντες προορισμούς του εξωτερικού. Ανάμεσά τους η Air Canada, η Easyjet, η Vueling, η Ryanair, η Pegasus και η Air Serbia. Μόνο η Aegean αυξάνει τις συχνότητες προς 20 προορισμούς του εξωτερικού. Αντίστοιχα, πέντε εταιρείες ενισχύουν τις συχνότητες σε προορισμούς εσωτερικού.

Εκτός από το αεροδρόμιο της Αθήνας, «πρωταγωνιστές» του τουρισμού θα είναι και τα αεροδρόμια της περιφέρειας, που για πρώτη φορά φέτος διαχειρίζεται η Fraport. Αν και λόγω των καθυστερήσεων στο projects της ιδιωτικοποίησης τα αεροδρόμια δεν θα έχουν αλλάξει όψη, οι εργασίες ήδη προχωρούν για να αυξήσουν τη χωρητικότητα σε επισκέπτες. Διόλου τυχαίο ότι ο προγραμματισμός προβλέπει νέα ρεκόρ για τις αφίξεις από το εξωτερικό:

Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου αναμένεται να υποδεχθεί μέχρι και 4.500.000 επισκέπτες (τόσες είναι οι θέσεις που έχουν προγραμματιστεί για πτήσεις προς την πόλη), ενώ η Ρόδος 3.100.000 και η Θεσσαλονίκη 2.700.000. Το top-5 των ελληνικών προορισμών συμπληρώνουν (σε προγραμματισμένες θέσεις) η Κέρκυρα και τα Χανιά, με 1.800.000 και 1.700.000, αντίστοιχα. Τους προορισμούς της δεκάδας συμπληρώνει η Κως με 1.300.000 προγραμματισμένες θέσεις (το νησί επιστρέφει στους ιδιαίτερα δημοφιλείς προορισμούς), η Σαντορίνη και η Ζάκυνθος με πάνω από 1.000.000 και η Μύκονος με περισσότερες από 700.000 θέσεις.

Ποιοι θα «γεμίσουν» τα αεροσκάφη προς την Ελλάδα  

Γερμανοί και Βρετανοί παραδοσιακά είναι οι τουρίστες που «φιγουράρουν» στις πρώτες θέσεις των στατιστικών του ελληνικού τουρισμού. Η παράδοση θα τηρηθεί και φέτος, με τη διαφορά ότι (σε αντίθεση με πέρυσι) οι Βρετανοί θα είναι περισσότεροι, με 3.500.000 επισκέπτες (κοντά στο 17%), έναντι των Γερμανών με 3.050.000. Οι δύο βασικοί «προμηθευτές» του ελληνικού τουρισμού καλύπτουν περίπου το 30% της αγοράς.

Ακολουθούν Ρώσοι και Ιταλοί που διαγωνίζονται... σκληρά μεταξύ τους και άλλοι παραδοσιακοί επισκέπτες, όπως οι Γάλλοι και οι Ολλανδοί. Η έκπληξη της χρονιάς, ωστόσο, ακούει στο όνομα του Ισραήλ, από το οποίο έχει προγραμματιστεί να έρθουν 500.000 επισκέπτες. Τα στατιστικά του πρώτου τετραμήνου επιβεβαιώνουν το επικείμενο ρεκόρ με αύξηση 180%. Το ίδιο συμβαίνει και με τις πτήσεις, καθώς η μια μετά την άλλη οι αεροπορικές «εισβάλλουν» στο προσοδοφόρο δρομολόγιο του Τελ Αβίβ.

Από την εφημερίδα "Επένδυση"